Fateh pun nak sambut Tahun Baru Cina

8:46 PM

Assalamualaikum...
🤗🤗🤗🌻🌻🌻

Macam biasalah, setiap kali en husband off day, kami akan balik kampung. Tak kisahlah, Pengerang ke atau Mersing. Terengganu? InsyaAllah, setahun sekali kami akan balik. Bagi Fateh kenal semua sanak saudara walaupun jumpa hanya sekejap.

Yang tak tahannya, siap boleh berjalan si bujang sorang ni. Erna memang dah agak, setiap kali balik kampung, mesti nak tunjuk skill baru. Kali ni, skill berjalan. Lama pula tu berjalan. Jika kat rumah, jangan harap nak berjalan lama macam tu.

Memandangkan, hari pertama kita sampai lewat petang, hari kedua si bujang ni bahan tidur sebelum tengok adik amir (anak buah ibu fateh). Tak pernah-pernah tidur petang lama sebegitu. Kan bagus kat rumah pun macam tu.

Malam pertama kita bakar ayam. Nenek noi @ mak saudara ibu fateh ada buat makan-makan. Syok wo main dengan kak puteri. Eh! Puteri tu pangkat makcik awak ye Fateh.

Eh! Sambung main pula dia. Padahal, menangjs dengan kita nak tidur. Orang cycling pada siang hari, bukan malam hari sayang oit

Nenek ajak tengok adik Amir. MasyaAllah, ibu cakap muka adik Amir saling tak tumpah macam arwah tok teh. Patutlah nenek cakap nek teh asyik rindu je dengan adik amir. Walaupun, muka adik amir mirip dengan pak long lili...tapi Allah hadirkan sedikit wajah muka arwah tok teh. Lepastu, atok dan nenek ajak jalan ke Pengerang. Sampailah kami ke tanjung pengelih.

Rasanya,ini kali pertama gambar Fateh bersama nenek dan atuk. Atok, bila Fateh boleh terjun ke laut. Ibu asyik tangguh je.

Jangan ingat rumah je kene gegor. Rumah nenek pun kene gegor. Lepas puas berjalan dengan nenek dan atok, malam kita sambung main. Sekali dapat main, jangan kau bising. Nanti bertambah gegornya....

Sebelum balik, sempat lagi main dengan akak Puteri @ mak cik puteri. Tetiba tak cukup korum. Rindu pula dengan abang Rafiq. Nanti kita main sama-sama dengan abang Rafiq dan akak Puteri.


Setiap ibu bapa ada cara tersendiri untuk mengalakkan anak-anak kenal saudara mara. Jangan pula di claim ibu bapa tu kedekut anak. Mungkin ada sebab.

Bagi Erna dan seben, kami tidak kedekut anak. Bagus untuk Fateh kenal dengan ahli keluarga dan masyarakat luar. Dan kami tidaklah membiarkan terus Fateh tanpa sebarang pengawasan.

Kalau nampak mata kami macam juling..tulah tandanya pengawasan...😁😁😁

Yang penting kita Happy.
Assalamualaikum...
12.44pm




You Might Also Like

0 comments